Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In Minjan vertelt Margot Vanderstraeten over haar talloze nieuwe ontmoetingen die zij opdeed na het verschijnen van haar boek Mazzel tov binnen de orthodox-Joodse gemeenschap. Zo is er chef-kok Mosje van het beroemde Hoffy's in Antwerpen, die iedereen die daarom vraagt graag uitleg geeft over Joods-culinaire tradities en het chassidische leven; er is fotograaf Dan die met zijn scherpe, humorvolle blik als enige de chassidische gemeenschap van binnenuit mag fotograferen; er is Esther, de eigenzinnige, eveneens chassidische mame die de noodzaak van taboes verdedigt en met Margot redetwist over de ultraorthodoxe opvoeding en scholing. In Minjan is Margot Vanderstraeten op haar best: nu eens ernstig, dan weer lichtvoetig tot ironisch maar altijd met oprechte interesse zoekt zij, op haar eigen niet-godsdienstige manier, verbinding met buren die nabij een zo ander leven leiden.https://www.atlascontact.nl/boek/minjan/
Orthodoxie --- Jodendom --- Geschiedenis --- Cultuurverschil --- Antwerpen (stad) --- Taboe --- Literatuur --- Maatschappij --- Cultuur --- Samenleving --- BPB9999 --- Dutch literature --- BPB2111 --- judaïsme --- Judentum --- юдеизъм --- jødedom --- judaizam --- judaizmas --- judendom --- juutalaisuus --- judaizëm --- Ġudaiżmu --- judaizmus --- iudaism --- judaism --- judaísmo --- giudaismo --- ιουδαϊσμός --- jūdaisms --- Judaism --- јудаизам --- jodendom --- judaizm --- judaismus --- židovstvo --- israeliti --- jüdische Religion --- židovství --- zsidó vallás --- židovské náboženství --- ebraismo --- židovská víra --- sionismus --- Giúdachas --- Romans --- 296*82 --- 296*82 Dialoog joden - christenen --- Dialoog joden - christenen --- judaïsme
Choose an application
Twee kinderen vertellen hoe zij hun geloof beleven. Zo komen we meer te weten over de geschiedenis van hun godsdienst, de rituelen, de gebouwen, de feesten en de belangrijkste figuren ... Ieder deeltje bestaat uit verschillende hoofdstukken die telkens eindigen met doe-opdrachten.
Jodendom --- Judaism --- Juvenile literature --- 210.3 --- wereldgodsdiensten --- jodendom --- basisonderwijs --- geloof --- 213 --- wereldgodsdiensten - inleidingen --- Wereldgodsdiensten ; inleidingen --- Wereldgodsdiensten --- Wereldgodsdienst --- Kunst --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Noorwegen --- Maatschappij --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
pr. titel : The holocaust is over : we must rise from its ashes
Israël --- Joodse overlevenden --- Kinderen van Joodse oorlogsslachtoffers. --- Concentratiekampen --- Wereldoorlog II. --- Sociology of culture --- Israel --- Wereldoorlog II --- Geschiedenis --- Jodendom --- Judaïsme --- Nazisme --- BPB1010 --- Judentum --- юдеизъм --- jødedom --- judaizam --- judaizmas --- judendom --- juutalaisuus --- judaizëm --- Ġudaiżmu --- judaizmus --- iudaism --- judaism --- judaísmo --- giudaismo --- ιουδαϊσμός --- jūdaisms --- Judaism --- јудаизам --- jodendom --- judaizm --- judaismus --- židovstvo --- israeliti --- jüdische Religion --- židovství --- zsidó vallás --- židovské náboženství --- ebraismo --- židovská víra --- sionismus --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Kunst --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Noorwegen --- Maatschappij --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Voorlichting --- Giúdachas --- Judaïsme
Choose an application
3-0
Judaism --- Judaism. --- Customs and practices. --- History. --- Jodendom --- godsdienst --- Jewish religion --- Jewish Studies --- 296 --- 213.1 --- 213.4 --- Joden --- 213 --- jodendom --- #GGSB: Jodendom --- #gsdb3 --- #SBIB:316.331H424 --- 081 Godsdienst --- 845 Religie --- C1 --- Jews --- Religions --- Semites --- Jewish life --- Minhagim --- Commandments (Judaism) --- Customs and practices --- History --- Joodse godsdienst ; geschiedenis --- Joodse godsdienst ; feesten en gebruiken --- Joodse godsdienst --- Morfologie van de godsdiensten: Judaïsme --- Judaïsme. Jodendom --- Kerken en religie --- Religion --- Rites and ceremonies --- Godsdienst --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Kunst --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Noorwegen --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Volwassene --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting --- de Joodse godsdienst --- monotheïsme --- de Tien Geboden --- de rustdag --- de Bijbel --- de christelijke leer --- geschiedenis van het Joodse volk --- de eredienst --- Israël --- gezinsleven --- Joodse gebruiken --- Joodse rituelen
Choose an application
Een werkstudente geeft jarenlang bijles aan kinderen uit een orthodox-joods gezin in Antwerpen en bezoekt hen jaren later in Israë̈l en de Verenigde Staten.
Jodendom --- Dutch literature --- romans --- joden --- godsdienst --- 21ste eeuw --- joodse tradities --- jodendom (ler) --- Jews & --- Jews --- 296 <493 ANTWERPEN> --- 296*82 --- Hebrews --- Israelites --- Jewish people --- Jewry --- Judaic people --- Judaists --- Ethnology --- Religious adherents --- Semites --- Judaism --- Jewish life --- 296*82 Dialoog joden - christenen --- Dialoog joden - christenen --- 296 <493 ANTWERPEN> Judaisme--Belgique--ANVERS --- 296 <493 ANTWERPEN> Judaïsme. Jodendom--België--ANTWERPEN --- Judaisme--Belgique--ANVERS --- Judaïsme. Jodendom--België--ANTWERPEN --- Social life and customs --- Customs --- Ritual --- Vanderstraeten, Margot, --- Orthodox Judaism --- Orthodoxie --- Huiswerkbegeleiding --- Cultuurverschillen --- Antwerpen (stad) --- Vanderstraeten, Margot --- Cultuurverschil --- Kunst --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Noorwegen --- Maatschappij --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Socioculturele geschiedenis na 1830 (kennisdomein) --- 960 --- joden verhalen --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires
Choose an application
Met dit boek wil de auteur een geschiedschrijving schrijven van de manier waarop mannen en vrouwen vanaf Abraham tot nu tegen God hebben aangekeken. Omwille van het veelomvattend onderwerp heeft ze zich tot de monotheïstische godsidee beperkt en onderzoekt zij overeenkomsten en verschillen van het geloof in één God in jodendom, christendom en islam. Zij gaat hierbij o.m. in op thema's als mystiek, reformisme, filosofie, verlichting en de 'toekomst' van God.
God (Christianity) --- God (Islam) --- God (Judaism) --- God --- Islam --- Judaism --- History of doctrines. --- Biblical teaching. --- Doctrines --- History. --- christendom --- Jewish religion --- geschiedenis --- Jodendom --- Christian dogmatics --- Comparative religion --- 291.11 --- 211 --- #GBIB:SMM --- #gsdb3 --- C1 --- godsdienstsociologie --- godsdienstwetenschap --- islam --- jodendom --- godsdienst --- 690 --- 202 --- Christendom --- Geschiedenis --- Godsbegrip --- Godsdienst --- 291.11 Godsdienst:--oorsprong; ontwikkeling; natuur --- Godsdienst:--oorsprong; ontwikkeling; natuur --- God. Opperwezen. Oneindige: deïsme; theïsme; atheïsme --- Kerken en religie --- Liturgie, godsdienst --- Godsdienstgeschiedenis --- Theology [Doctrinal ] --- History --- History of doctrines --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Noorwegen --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Vrouw --- Voorlichting --- 697
Choose an application
Arendt, Hannah --- Filosofie --- Politiek --- Cultuurkritiek --- Postmodernisme --- Feminisme --- filosofie --- politieke filosofie --- #GGSB: Filosofie (20e eeuw) --- 1 --- 32 --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Maatschappij --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Filosofie (20e eeuw) --- Philosophy --- Judaism --- Book --- Political philosophy
Choose an application
Islam --- Essence, genius, nature --- Origin --- Judaism --- Relations --- Christianity and other religions --- Christianity --- Christendom --- Jodendom --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Noorwegen --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
9-5356-5
Jewish religion --- Joodse godsdienst --- Jodendom --- Godsdienst --- Fasts and feasts --- Festivals --- Holidays --- Holidays, Jewish --- Jewish holidays --- Jews --- Judaism --- Fasts and feasts in the Bible --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Kunst --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Noorwegen --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Volwassene --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
900 jaar geleden werd Jeruzalem ingenomen door het leger van de Eerste Kruistocht. Sociaal en militair blijft deze onderneming een ongelooflijke prestatie voor die tijd. Hoe werd zoiets gigantisch mogelijk gemaakt? Wat waren de beweegredenen die een tot dan toe nooit geziene massa op de been brachten voor een risicovolle tocht van 3000 km? Godfried van Bouillon en Pieter de Kluizenaar spreken tot de verbeelding. Toch waren zij niet de meest toonaangevende figuren. Wie waren dat dan wel en wat was de echte rol van beide heren? Hoe is de Eerste Kruistocht in feite verlopen? Wie waren de deelnemers en waarom waren er geen koningen van de partij? Hoe valt te verklaren dat van de acht kruistochten die tussen 1096 en 1270 plaatshadden, alleen de eerste geslaagd is in zijn opzet: de inname van Jeruzalem? De Eerste Kruistocht heeft zowel in West-Europa als in het Nabije Oosten de feitelijkheden en de mentaliteit grondig beïnvloed. Het is dus aangewezen om 900 jaar later de balans van het gebeuren op te maken. (Bron: covertekst)
kruistochten --- History of Europe --- geschiedenis --- History of Asia --- anno 1000-1099 --- Crusades --- Jews --- 104304.jpg --- Kruistochten --- 940.181 --- 940.181 Kruistochten --- Hebrews --- Israelites --- Jewish people --- Jewry --- Judaic people --- Judaists --- Ethnology --- Religious adherents --- Semites --- Judaism --- Barons' Crusade, 1096-1099 --- First Crusade, 1096-1099 --- Princes' Crusade, 1096-1099 --- Persecutions --- #A0111H --- Urban --- Odo, --- Urbain --- Urbano --- Urbanus --- de Lagery, Odon --- de Châtillon, Eudes --- Otho of Lagery --- Otto of Lagery --- Odo of Lagery --- Geschiedenis --- Middeleeuwen --- Kruistocht --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|